menu

Magdalena Patyk

Magdalena Patyk

Stanowisko: surdologopeda

Dyplom: Surdologopedia, logopedia ogólna, oligofrenopedagog, terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, oligofrenopedagogika

Diagnoza i pomoc pedagogiczna

  • Diagnoza i ocena postępów w rozwoju umiejętności dzieci;
  • Diagnoza problemów pedagogicznych;
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka;
  • Diagnoza i pomoc pedagogiczna w trudnościach edukacyjnych i wychowawczych;
  • Diagnoza problemów szkolnych (dysleksja, dysortografia, dyskalkulia);
  • Badanie gotowości szkolnej.

Terapia:

  • Terapia indywidualna:
    • zaburzenia zachowania (w tym ADHD, czyli nadpobudliwość psychoruchowa lub zespół hiperkinetyczny).
    • trudności w nawiązywaniu kontaktów, problemy z rówieśnikami, częste konflikty
    • trudności w nauce (problemy z koncentracją, pamięcią)
    • opóźniony rozwój mowy (problemy z mową u dziecka)
    • zachowania agresywne, buntownicze, impulsywność, nieśmiałość
    • zaburzenia odżywiania się (bulimia, anoreksja)
    • Autyzm
    • Zespół Aspergera
  • Terapia grupowa;
  • Edukacja rodziców, wsparcie w problemach wychowawczo- edukacyjnych;
  • Terapia behawioralna, psychoterapia poznawcza;
  • Terapia w ramach wczesnego wspomagana dziecka (dla rodziców również);
  • Stymulacja społeczno- emocjonalna;

Szkolenia:

  • Rozwijanie komunikacji u osób z zaburzeniami rozwojowymi­ kurs specjalistyczny
  • Dzieci z zaburzeniami słuchu­podróż do integracji społecznej
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna­zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy
  • Szkolenie z zakresu komunikacji alternatywnej i wspomagającej PECS
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu – strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney ­szkolenie
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
  • W krainie muzyki­ zabawy kształtujące zdolności muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych­ warsztaty metodyczne
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców­ kurs
  • Rozwój motoryczny i rola ręki w nauce mówienia­ wpływ integracji sensomotorycznej na rozwój psychomotoryczny dzieci z zespołem Downa­ warsztaty
  • Mowa i ruch­ wspomaganie komunikacji językowej dzieci z zespołem Downa­ warsztaty
  • Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych według metody dr Swietłany Masgutowej cz. I­ kurs
  • Wykorzystanie elementów metody werbo­ tonalnej w rehabilitacji małego dziecka z zaburzeniami komunikacji­ I etap ­ szkolenie
  • Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycznych­ szkolenie
  • Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka­ kurs doskonalący